...


Календар
«  Жовтень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 339
Нашому сайту
Вхід
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

педагогічний тренінг

Педагогічний тренінг

«Педагогічна творчість: проблеми розвитку»

 

Мета: поглиблення знань про педагогічну творчість в контексті професійної ідентичності,  визначення рис творчої особис­тості та умов, що заважають виявленню творчості; розвиток креативних і комуні­кативних здібностей учасників заняття; сприяння розвитку творчої уяви, допит­ливості, сміливості та гнучкості мислення.

 

Хід тренінгу

1. Вправа «Візитівка».

Мета: сприяти знайомству учасників

Час: 5 хв.

Матеріали: олівці, фломастери.

Хід вправи: учасники розміщуються на стільцях. Тренер пропонує кожному зробити графічне зображення візитівки, на якій вказати ім’я, та придумати на першу літеру ім’я слово, яке характеризує Вас, як людину (особистість).

 

2. Прийняття правил роботи на за­нятті

Група озвучує та приймає правила ро­боти на тренінговому занятті. Правила закріплюються на демонстраційному стенді, який добре видно кожному з учасників:

· діяти за принципом «тут і тепер»;

· дотримуватися принципу добровільної активності;

· позитивно ставитися до себе та до інших;

· бути відкритим і відвертим під час спіл­кування;

· говорити лише від свого імені;

· дотримуватися принципу толерантності в роботі;

· діяти за правилом: Я + Ти = Ми;

· цінувати свій час і кожного;

· дотримуватися принципу конфіденційності.

 

3.Вправа «Самопрезентація»

Мета: допомогти познайомитися всім учас­никам між собою; створити умови для ефек­тивної співпраці.

Хід вправи:  Зараз кожен із вас назве своє ім'я і продовжить таке речення: «Не хочу хвалитись, але я...».

 

Інформаційний блок.

Педагогічна творчість.

В педагогічній енциклопедії Ю. А. Самаріна педагогічна творчість визначається як форма активності та самостійної діяльності. Творчий педагог завжди є дослідником, готовим працювати в нових умовах. Він здатний бачити проблеми і знаходити оптимальні дидактичні, виховні, методичні та інші педагогічні рішення.

 Результатом узагальнення досліджень вчених, таких як В. П. Кузьміна, В. П. Вахтеров, С. Т. Щацький є виділення особливостей педагогічної творчості:

 · основним продуктом творчості є створення нового в собі самому;

· об’єктом і результатом педагогічної творчості є жива особистість;

· особистість та інструмент творчості співпадають;

· творча діяльність жорстко обмежена в часі і насичена імпровізацією, її результати суттєво усунені в часі;

· педагогічна творчість – це завжди співтворчість.

 Проблему творчості розглядали багато психологів-науковців і педагогів. Вони давали різні визначення цьому поняттю, на­зивали ознаки, за якими можна визначити творчі здібності. Кожен науковець прагнув розширити трактування понять «творчість» і «творча особистість». Проте немає тільки одного правильного визначення поняття «творчість».

У вузькому сенсі творчість — людська ді­яльність, яка породжує щось якісно нове, те, що має суспільно-історичну цінність. Не кожну людину можна назвати творчою особистістю, потрібно враховувати цінність і значущість но­вого результату, хоча масштаб його може бути різним.

У широкому сенсі творчість — це прак­тична або теоретична діяльність людини, під час якої з'являються нові результати: знання, рішення, способи діяльності, матеріальні цін­ності. Тобто творчі здібності так чи інакше при­таманні кожній нормальній людині.

 

4. Вправа «Мотиваційна складова в професійній діяльності».

Мета: В процесі проведення даної вправи вирішується завдання осмислення відмінностей в цілях професійної діяльності на початку кар'єри і в процесі накопичення професійного досвіду.

Час: 20 хв.

Матеріали: аркуші форматом А-4 розділені на три частини, фломастери.

Хід вправи: Присутнім пропонується відповісти на запитання «Для чого ви працюєте?» з позиції минулого, теперішнього, майбутнього: початок професійної діяльності; в даний час; через 5 років.

 

5. Вправа «Зіркова година»

Мета: розвиток позитивної складової емоційного компоненту професійної спрямованості.

Час: 7-10 хв.

Матеріали: принадлежності для письма.

Хід вправи: Учасникам пропонується виділити 3-5 найбільш характерних для професії педагога радощів (заради чого взагалі живуть представники цієї професії, що для них є найважливішим в житті та роботі). По закінченні запропонованого часу кожний учасник розповідає про ті радощі, які він виділив (можна показати за допомогою пантоміміки, а інші учасники - відгадують). Під час обговорення учасники уточнюють, висловлюють свої думки.

 

6.Вправа: «Професіограма сучасного ви­хователя»

Мета: з'ясувати професійні та особистісні якості, притаманні сучасному вихователю до­шкільного закладу.

Час: 20хв

Матеріали: плакат із зобра­женням книжки, аркуші паперу А-4, фломастери.

Хід вправи: Розвивати свої здібності можна в будь-якому віці, неза­лежно від досвіду роботи і життєвих досяг­нень. Зараз  давайте складемо професіограму сучасного вихователя дошкільного закладу. Отже, наступна вправа, що пропонується вашій увазі, —.«Професіограма сучасного ви­хователя» (виконуватиметься індивідуально).

Сучасний вихователь дошкільного закладу має бути творчою особистістю. Уявімо собі, що творча особистість, як і ця намальована книжка (демонструється плакат із зобра­женням книжки), складається з окремих сто­рінок. І кожна сторінка має велике значення. Зараз ми разом спробуємо записати всі мож­ливі сторінки, з яких складається професіограма творчого вихователя сучасного дошкіль­ного закладу.
На аркушах вам необхідно записати одну основну якість (професійну або особистісну), що має бути притаманна сучасному творчому вихователю дошкільного закладу.(Робота учасників.)

 

7. Вправа «Професійне "Я"»

Мета: Підвищення самооцінки; гармонізація емоційного стану; розвиток позитивної концепції «Я-педагог».

Час: 10-15 хв.

Хід вправи: На окремому листі пропонується намалювати сонце так, як його малюють діти: «У кружечку напишіть власне ім'я або намалюйте себе як педагога. Біля кожного променя напишіть що-небудь гарне про себе з професійної точки зору. Задача - написати про себе якнайкраще. Покладіть цей листочок у свій щоденник і, якщо у вас з'явиться нова якість, додайте промінчик до сонця».