...


Календар
«  Листопад 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 343
Нашому сайту
Вхід
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Практичне заняття з елементами тренінгу

ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ

« ВИХОВАННЯ ТОЛЕРАНТНОСТІ ПОЧИНАЄТЬСЯ З ПЕДАГОГА»

Мета:

       ознайомити педагогів із поняттям «толе­рантність», «толерантна особистість»;

       визначити межі своєї толерантності;

       створити умови для мотивації толерант­ності в педагогів;

       розвивати професійну самосвідомість педагогів;

       гармонізувати взаємини в колективі.

Хід 

Вправа «Голуб настрою»

Мета: сприяти осмисленню поставлених за­вдань, формувати настановлення на співпрацю.

 Шановні колеги! Перед вами макет голуба, виберіть пір'ячко, яке відповідає вашому емоційному стану зараз, і прикріпіть до голуба.

Жовтий колір—себе відчуваєте комфортно; голубий — щось середнє між комфортом та дискомфортом.

Повідомлення мети й завдань тренінгу

Перш, ніж ми приступимо до ро­боти, потрібно визначити мету нашого семі­нарського заняття, тобто очікуваний результат, якого ми сподіваємося досягти наприкінці про­ведення тренінгу.

Одну людину попросили піднятою вгору рукою дотягтися до мітки на стіні, вище якої вона не в змозі дістати. Зробили відмітку й по­ставили нове завдання: попросили дістатися полички, що знаходилася вище місця, до якого людина дотягнулася раніше.

Через деякий час за допомогою великих зусиль їй вдалося це зробити. Потім ціль змінилася: цього разу потрібно було повісити капе­люх на гачок розташований вище полички, але й з цим завданням людина впоралася.

Ця проста фізична метафора наочно демон­струє ефект постановки мети.

Тема нашого семінару: «Виховання толе­рантності починається з педагога».

Вправа «Асоціативний ряд»

Мета: дати визначення поняттю «толерант­ність»; розвивати вміння логічно та послідовно висловлювати свою думку.

Шановні колеги! У кожної підгрупи на столі знаходиться аркуш паперу зі словом. Необхідно напроти кожної букви написати ха­рактеристики людини, яка асоціюються з по­няттям «толерантності» й починаються з букви вертикального рядка.

Висновок. Поняття «толерантність» має ба­гато аспектів. Кожне з визначень виявляє якусь грань толерантності.

 Вправа «Аналіз життя»

Мета: показати невідворотність змін у жит­ті людини; формувати толерантність до змін.

 Ми можемо багато чого навчитися в природи. Саме в природі ми спостерігаємо постійні циклічні зміни. Усі рослини й твари­ни проходять через цикл пір року. Так само й у житті: ми можемо досягти досвіду й зібрати врожай лише тоді, коли зрозуміємо й прийме­мо те, що багато чого йде, зникає чи змінюється, створюючи цим самим передумови для появи нового.

Дослідники проблеми толерантності одно­стайні в думці, що доросла (зріла) толерантність закладається в дитинстві.

Ну а що далі? Як виховати, виплекати в собі толерантність — повагу до іншого, терпимість до того, хто найкраще думає, мислить, діє? Як вдо­сконалити толерантність у собі?

Отже, чи толерантні ви?

Анкета «Чи толерантні ви?»

Колаж «Портрет толерантного педагога» Мета: створити умови для кращого усвідомлення образу толерантного педагога; спри­яти формуванню хорошого настрою, позитив­ному налаштуванню на колективну працю.

 Шановні колеги! Кожній підгрупі пропонується створити свій варіант колажу на тему «Портрет толерантного педагога» на ват­мані з підручного матеріалу (журналів, листівок тощо) та презентувати свої роботи.

Міні-лекція «Толерантна особистість»


 Асоціативний тест «Пустеля»

Мета: мотивувати учасників до самоаналі­зу, рефлексії.

 Шановні колеги! Зараз я опишу вам простий малюнок, на якому зображені 3 речі: небо, горизонт і пустеля. Попрошу розмістити в цьому пейзажі декілька предметів.

Отже, уявіть у цій пустелі куб. Як він вигля­дає? З чого він зроблений? Де розташований? В якому він стані?

Тепер уявіть сходи. З чого вони? Якого розмі­ру? Скільки в них щаблів? Як вони розташовані відносно куба?

Уявіть кілька квіток. Скільки їх? Що це за квіти? Як вони розташовані щодо куба й сходів?

Уявіть коня. Який він? Колір? Розмір? Що робить? Де розташований на малюнку?

І нарешті, уявіть бурю в цьому пейзажі. Де вона відбувається стосовно інших предметом? Як вона відбувається? Що це за буря?

Інтерпретація (додається)

 Притча «Про добру сім'ю»

Рефлексія

Ведучий на згадку дарує учасникам пам'ятки  з афоризмами, що допоможуть зрозуміти себе та інших, не забувати про правила позитивного спілкування.